Kerrankin on ollut sellainen viikonloppu, että ei ole tarvinnut tehdä mitään kouluhommia! Minulta loppui koeviikko juuri, ja uusi jakso alkaa vasta huomenna. Olen siis saanut hieman levätä.

Olen kuitenkin sellainen, että en malta olla kauaa tekemättä mitään. Olen siis puuhaillut kaikkea mukavaa. Kävin eilen leffassa katsomassa 12 years a slave, olen tehnyt ruokaa ja ristipistotyötä. Elokuva oli hyvä, mutta aika rankka aiheensa vuoksi.

Pikkusiskoni teki eilen alkupalaksi poro-juustokeittoa. Hän on nyt 13-vuotias. Hyvin se osasi sen keiton tehdä ja oli oikein maukasta :) Minä tein broileri-spagettigratiinia pääruoaksi ja jälkuruuaksi marjapaistosta, jota syötiin vaniljajäätelön kanssa. Oli siis ihan pitkän kaavan mukaan ruokailu.

Tänään tein vielä meille päivälliseksi tälläistä nakkikastiketta:

image-normal.jpg

Itseasiassa minusta on kiva, että uusi jakso alkaa. Tulee aineisiin vaihtelua ja pääsee käyttämään sitä uutta Ressu-penaalia. Ja alussa jaksot on vielä ihan rentoja, niin on aikaa puuhastella muutakin kuin kouluhommia :)