Minulla oli eilen synttärit. Nyt olen 17-vuotias! Ei tunnu kyllä yhtään vanhemmalta tai viisaammalta. Synttäripäivän vietimme ihan kotona normaalisti host-perheen kanssa. Illalla lähdimme lähikaupunkiin ja siitä alkoi sitten juhliminen. Me kiertelimme kaupungissa ja katselimme paikkoja. Kello tosin oli aika paljon, joten oli pimeää, mutta minusta se oli mukavaa. Kävimme juomassa sellaisella terassilla juomat. Minä otin sellaisen karamellilimonadin. En ottanut siitä kuvaa, sillä se näytti lähinnä kaljalta, mutta maistui kyllä todella hyvältä ja oikeasti siltä karamellilta. :D 

Minusta tämä oli hupaisaa, kun löysimme tällaisen liikennemerkin. Pariisissa oli myös sellaisia liikennemerkkejä, jossa esimerkiksi ihminen kantoi sellaista valkoista viivaa. Miksi tällaisia ei ole Suomessa, kun nuo on hauskoja? No, jos minusta joskus tulee liikennemerkkien maalaaja, niin teen niistä sitten tällaisia.

image-normal.jpg

Tämän jälkeen lähdimme takaisin kotiin, missä söimme juhlaillallisen. Katsoimme samalla elokuvaa Asterix ja Kleopatra. Laitoimme siihen ranskalaiset tekstitykset niin minäkin ymmärsin jotain. Se oli hauska elokuva.

Sitten söimme kakkua. Se oli tosi hyvää! Ja hirmu nätin kakun he olivat tehneet. Sain toivoa, että millainen kakku tehdään. Suklaahirmuna toivoin tietenkin tätä nimenomaista ainesosaa.

image-normal.jpg

Sitten minulle annettiin lahjat. Olipa niitä paljon! Isäntäperheeni antoi minulle vaikka mitä: vihkon, kyniä, piirustusvihkon, kumin, lämpimän huivin, rannerenkaita (jotka unohtuivat kuvasta) ja ihanan kortin, jonka taakse he olivat kirjoittaneet minulle kauniisti.

image-normal.jpg

Sitten olikin aika mennä nukkumaan, sillä kello oli jo yksi yöllä. Oli kyllä todella mukava päivä!

Synttäripäivän aamuna availin kirjeitä, joita minulle oli lähetetty. Oikean puoleinen kortti on isovanhemmiltani, toinen perheeltäni, kolmas ystävältäni ja neljäs on poikaystäväni lähettämä kortti, jossa on hyvät syntymäpäivän toivotukset koko luokaltani Suomesta. Se ilahdutti paljon. Poikaystäväni oli myös kirjoittanut minulle kirjeen.

image-normal.jpg

Sama ystävä kuka lähetti perhoskortin, antoi myös tämän riipuksen. Pidän siitä tosi paljon ja laitoin sen eilen jo kaulaankin.

image-normal.jpg

Sitten sain perheeltäni Suomesta ihanan kirjanmerkin. Tuo teksti on ihana. Laitoin tämän jo kirjan väliin käyttöön.

image-normal.jpg