Viimeiset jouluvalmistelut on nyt saatu hoidettua. Siivosin aika sotkuiseksi pääseen huoneeni (siisteyteen pyrkivän persoonani takia minun olisi ollut vaikea olla ilman tätä toimenpidettä), paketoin lahjat ja tein pienen jouluaskartelun. Lahjat sain mielestäni aika kauniisti pakettiin. Kaupassa kävin, mutta unohdin ostaa lahjanarua. Oli siis käytettävä luovuutta: nyt pakettini ovat kiedottu punaiseen puuvillalankaan. Voìla!

image.jpg

Sain kaveriltani joululahjaksi uuden vihon. Ajattelin omistaa sen kaikenlaisille skräppäystouhuille. Tein siihen tällaisen joulujutun. Laitoin sen kuitenkin vasta toiselle sivulle, koska minulla on erilaiset suunnitelmat ensimmäiselle sivulle.

image.jpg

Katsoin tänään myös piirrettyjä: Pikku pingviinin sekä Alladin ja varkaiden kuninkaan. Nämä elokuvat olivat nostalgisia elokuvia minulle, sillä katsoin niitä lapsena kasetilta. Pikku pingviini on jotenkin maaginen elokuva. Pidän erityisesti elokuvan alussa olevasta kappaleesta. Olihan piirrettu erilainen kuin lapsena katsoneena, mutta söpö silti.

Joulukalenteria en taas saanut katsottua. Katsoin ensimmäisen jakson, mutta huomasin, että ei se sovi minulle ollenkaan. Näyttelijät puhuivat tosi hitaasti, mikä häiritsi minua paljon. Tonttutoljanterin paluuta odotellessa.

On se myönnettävä, että minulla on hieman ikävä suomalaista joulua. Suomalaisia jouluruokia, perinteitä ja perhettäni. Joulu on ollut minulle aina rauhaa ja iloa. Toivon, että se tulee olemaan sitä tänäkin vuonna. Ja uskon tämänkin joulun olevan muistorikas ja mukava. Odotan ranskalaisten jouluperinteiden näkemistä. Me menemme sukulaisille viettämään juhlaa.

Tiedän jo sanoneeni tämän, mutta sanonpahan uudestaan: Hyvää ja rauhallista joulua!