Minulla on ollut puuharikas pääsiäisviikonloppu. Olen nähnyt paljon kasveja ja eläimiä, leiponut, opiskellut ja tehnyt ruokaostoksia. Minun perjantaini ei ollut vielä vapaapäivä, mutta maanantai on. Lisäksi tämän viikonlopun jälkeen on neljä päivää koulua ja sitten alkaa kahden viikon loma.

Pääsiäispupu havaittu! Olimme eilen ostamassa ruokaa maalla olevasta ruokakaupasta. Se ei ollut mikään supermarketti. Siellä oli paljon vihanneksia ja kaikkea lähellä tuotettua (Tai ainakin niin voisi luulla. En nyt pysty sitä todistamaan). Siellä pystyimme löytämään kaikki tarvitsemamme ruoka-aineet ja mukaan tarttui omppumehua sekä kuivattuja hedelmiä. Mutta siis niin se pupu. Kaupan pihalla oli kaikenlaisia söppänöitä eläimiä: pupuja, marsuja, kanoja, kalkkunoita, possu ja aasi. Tällaisessa paikassa kelpaa ruokaostostella.

image.jpg

Tiistaina kouluun palatessa minua odottaa enkun sanakoe ja äikän suullinen koe. Olen siis yrittänyt kertailla ja lueskella tärkeitä kirjoja. Todellisuudessa en minä ole saanut paljoa aikaan, mutta ainakin tämän yhden kirjan jo lukaisin. Kirjassa on kehitysvammainen mies, joka kertoo filosofille elämästään. Ihan kiinnostava kirja, vaikkakin välillä hieman haastavaa tekstiä kirjan filosofisen luonteen takia.

image.jpg

Host-äitini antoi minulle pääsiäisen kunniaksi suklaata. En tiedä, millaista tuo on, mutta eiköhän sitä tule pian maistettua. Enkä nyt usko, että suklaa voi olla kovinkaan pahaa. :

image.jpg

Tänään kävimme japanilaisessa puistossa, jonka nimi on Parc Oriental de Maulévrier. Siellä oli todella kauniita kasveja ja koristeita nähtävänä. Tuli tehtyä kiva kävelylenkki.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Saaret tässä puistossa symboloivat kuoleman jälkeistä elämää. Tässä saaressa huomasin heti, että silta on suljettu. Sinne ei siis pääse kyläilemään. Ihan järkeenkäypää, eihän kuoleman jälkeiseen voi mennä noin vaan kyläilemään. Mahtaakohan japanilaiset uskoa, että näillä saarilla on henkiä?

image.jpg

image.jpg

Oikein aurinkoista ja suklaista pääsiäistä kaikille!