Vaikka Suomessa onkin monella jo alkanut kesäloman autuaat ajat, tämä ihanuus ei ole vielä Ranskaan rantautunut. Mutta onneksi kaikkea mukavaa koulumaailmassa ja sen ulkopuolellakin tapahtuu. Koulussa on paljon rennompaa kuin aiemmin. Yhtenä päivänä olin auttamassa suomalaisen kouluruuan teossa keittiössä kolmen kaverini kanssa. Ruokavaihtoehtoina oli rosollia, makaronilaatikkoa, lohta, joulutorttua ja mustikkapiirakkaa. Ja Suomenlippujakin näki vähän normaalia useammin.

image.jpg

Keskiviikkona olin kenkäostoksilla. Olin ajatellut, että ei korkokenkiä, mutta eiköhän juuri sellaiset sieltä mukaan tarttunut :D Noh, nyt ei ole tullut hankittua sitten kävelyyn soveltuvia kenkiä, mutta ainakin jotain nättiä on.

image.jpg

Olemme myös tehneet englannin kielisiä elokuvia koulussa. Minä tein ryhmäni kanssa kauhuelokuvan. Elokuvat esitetään viimeisenä koulupäivänä (11.6.) Cannesin leffatapahtuman tapaan: valitsemme parhaan leffan ja näyttelijän.

Tänään olen ollut yksin kotona ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen. Joten päätin pysyä omalla tontilla ja ottaa rennosti. Välillä tarvitsee tällaisia suomalaisia yksinolohetkiä, vaikka seurasta tykkäänkin.

image.jpg

Ja vaikka se loma ei olekaan ihan vielä alkanut, ainakin lämpötilat ovat hyvin mukavat. Ihan kesältä tuntuu jo. 

image.jpg