Menin tänään host-siskoni kanssa lähikaupunkiin. Kaupungissa oli ihania kauppoja. Oli mukava tutustua sellaisiin kauppoihin, joihin ei ole Suomessa törmännyt. Oli siellä kuitenkin pari tuttuakin kauppaa kotimaasta.

Olin tehnyt itselleni aamulla listan kaikesta, mitä tarvitsen. Löysin listalta kolme asiaa: farkut, sukat ja korvakorut. Tarvitsin farkut siksi, että olen huomannut koulussa lähes kaikkien käyttävän farkkuja. En ole ihan varma, että mikä housumuotilaki täällä oikein on. Minulla on mukana kahdet farkut, jotka näyttävät lähes samalta, joten ajattelin ostaa vielä kolmannet. Olen minä kuitenkin uskaltautunut kouluun myös legginsseissä ja mekkoja muutkin käyttävät. On siis vaihtoehtoja. Korvakorut taas ostin siksi, että unohdin ottaa korvakoruja mukaan tänne Ranskaan. Onneksi minulla on ollut reiät korvissa jo pidemmän aikaa, niin ne eivät menneet umpeen. Olen huono käyttämään koruja niin en oikein muista käyttää niitä.

image-normal.jpg

Kävimme ihanassa puistossa. Se oli hauska ja viihtyisä. Olisin voinut viettää siellä vaikka kuinka kauan aikaa. Puistoon oli istutettu kauniita kasveja, siellä oli lampia ja kasveista tehtyjä taideteoksia. Heti puistoon astuessa siellä oli vastassa tällainen joku merihirviön tapainen. Se tosin on aika lempeän näköinen merihirviöksi.

image-normal.jpg

Merihirviöllä oli pitkä häntä, joka meni pitkälle puistoon. Se oli todella hienon näköinen. Tässä näkyy merihirviön loppupää.

image-normal.jpg

Puistossa oli myös tälläisiä söpöjä nukkuvia eläimiä. Tämä ensimmäinen taitaa olla jokin nalle. Toinen taas on kana. Minusta nämä oli ihan huikeita. Ranskassa on paljon hienoja puistoja. Tällaisia Suomeen myös!

image-normal.jpg

image-normal.jpg

Puistossa oli myös paljon lintuja. Ei mikään ihme, että ne viihtyvät tuolla.

image-normal.jpg

Minusta oli hirmu kivaa nähdä uusia paikkoja ja viettää aikaa host-siskoni kanssa. Tuohon kaupunkiin menen mieluusti uudestaan. Kierrellessä päivä vierähtikin nopeasti.