Saavuin eilen (lauantaina) isäntäperheeseeni junalla. He ovat todella mukavia. Minut otettiin innolla vastaan perheeseen ja minulle esiteltiin lähikaupunki ja uusi kotini. Talo on hieno omakotitalo. Täällä minä viihdyn vaikka kuinka pitkään!

Eilen illalla söimme yhdessä hyvän illallisen ja keskustelimme. En ymmärrä vielä sitä, kun perheen jäsenet puhuvat toisilleen, mutta kun he puhuvat minulle rauhallisesti ja selkeästi ymmärrän jo aika hyvin. Olen vähemmän eksyksissä kuin luulin olevani. Ei ole oikeastaan ollut paljon mitään kulttuurillisia yllätyksiä. Ainut oli se, että kenkiä pidetään sisällä jalassa.

Tänään lähdimme meren rannalle. Yllätyin suuresti siitä, mitä löysimme vedestä: meduusoja! Siellä oli valtavia valkoisia meduusoja sekä pieniä punaisia meduusoja. En ole enää varma, uskaltaako siinä vedessä uida. 

image-normal.jpg

Kävelimme hiekkarannalle, jossa istuuduimme alas. Minä tein sudokuja, kastoin varpaita veteen ja etsin simpukoita. Olen toivonut pienestä asti löytäväni taas sellaisen rannan, jossa on kunnon simpukoita. Nyt sellainen löytyi! 

image-normal.jpg

image-normal.jpg

Huomenna onkin sitten ensimmäinen koulupäivä. Olen vielä aika pihalla siitä, mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Menen vain eteenpäin ja katson, mitä ihmiset kehottavat minua tekemään. Sen tiedän, että koulupäivät ovat pitkiä. Ne alkavat kello 8 ja loppuvat kello 17.30. Paitsi keskiviikkona koulu päättyy aikaisemmin. Nyt vain kouluun ja tutustumaan uusiin ihmisiin.